onsdag 15 september 2010

veckans Tips/surgubbe/bröllop/Skilsmässa/Recept/Stylingtips/Veckans Citat

Hej och välkomna tillbaka för och stig in i det tanke smedjan!!!
Vi börjar direk med att beta av några snabb punkter MEN först en snabb förklaring på de snabb punkter som inte förklarar sig själva. Veckans bröllop är där det utses ett passande par som skulle vara bra för varandra!. Veckans Surgubbe är någon som alla har rätt att vara sura över och borde vara sura över!Grrr!
Veckans Tips är där jag tipsar om någon mellan himmel och jord och resten tycker jag talar för sig själv.

Veckans Bröllop: Går mellan Lindsay Lohan och SvampBob fyrkant! Motivering: Efter att funderat lite på det så kom jag fram till att Lindsay skulle behöva en sån där hel ylle kille som kan lätta upp stämningen när det behövs (med tanke på följande middagar med svärmor och svärfar kan det vara en livs viktig egenskap) och SvampBob som verkligen skulle behöva få till det lite och som alla vet så verkar Lindsay ganska desperat

Veckan Skilsmässa: Blir Skönheten och Odjuret, med tanke på att det var dömt att misslycka hon borde ha sätt varnings tecken poppa upp vid den talande tekannan men vissa tjejer lär sig aldrig vilka killar de ska välja. Jag vet att inte allt handlar om utseende men tänk när det börjar hetta till i sängkammaren det måste ju vara som att ligga med en oxe typ massa filltigt brunt hår ÖVERALLT!! fy :S!

Veckans Surgubbe: http://www.aftonbladet.se/kampanj/nordicbet/article7009394.ab varför! det skulle varit rätt åt henne om hon slängde den :(

Veckans Tips: Är Multitasking! Då jag själv under en längre period av mitt liv efter att ha räknat på det insett att dygnet skulle behöva vara dubbelt så långt vilket resulterade i mitt koffein beroende. Så har jag kommit på att ett sätt att undvika "tidsöderi" är att multitaska allt man gör som nu sitter jag och äter mina kaffekokare lagade snabbnudlar medans jag skriver mitt dagliga blogg inlägg och målar naglarna medans jag pratar i telefon. Try it it´s great!

Veckans Recept: För att vara lika pretatiös som med alla andra delar av inlägget så ska jag skriva ihopa mitt favorit recept ändast för er läsare och det är på äkta Ramen Nudlar!

Ingridienser:

½ hårdkokt ägg
2 paket nudlar (släng krydd påsen)
½ paket stekt bacon
½ näve morots stavar
3 msk stektlök
Kryddor: era favo kryddor mina är (vitlökspulver i stora mängder! lökpulver, en liten färsk röd birds eye chili, paprika pulver, oxfond, en buljong tärning)
2 msk risvins vinäger

Kok i hopa kryddorna
Stek löken i kinesisk soya och peppar
Skär morötterna
koka nudlarna i vatten

lägg upp allting fint i en skål titta på bilder på internet så ser ni hur det ska se ut om ni inte vet! och taddaaa! en perfekt måltid som man tar till Tvn eller datorn för att slippa äta ensam:)

Veckans Styling tips: Unisex tipset idag är för de tilfällena man vill gör något så att folk säger "åhh du har gjort det idag, vad fint" tipset är att måla naglarna svart prickiga med små små prickar som täcker hela naglen. detta gör ni bäst med en nagellacks penna och sedan ett blankt täcklack!
För henne: Våga ha bagy jeans han tycker det är läckrare än vad du tror att han tycker, han vågar bara inte säga det. faktum är att han tycker förmodligen det är betydligt hetare än ett par korvskinn till byxor
För honom: Gör precis tvärt om ta på dig något riktigt tight hon kommer tycka det är väldigt hett trotts att hon aldrig skulle medge det om du inte tagit på det... och kanske inte då heller, kvinnor är devious(oärliga).
Veckans Citat: Tog jag fram med valet i åtanke och det lyder så här
"I framtiden är jag intresserad av att skaffa mig någon typ av riktigt jobb."
Förre finansministern Erik Åsbrink

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar