fredag 17 september 2010

Hur många bollar kan man ha i luften samtidigt #1

Dagen länk!: http://www.narutospot.net/ för att alltid varit en sann vän!

Dagens test är med tanke på gårdagens inlägg om "multitasking" så testar jag hur många saker kan egentligen mänskliga kroppen klara av att göra samtidigt så jag ska försöka slå något form av rekord i göra många saker med passande kvallitet! Och därför så dricker jag dagen i ära Koffeinfritt för att få normal prestation.

Så just nu medan jag skriver sitter jag i badet med dagens kvällsmat (ett stortglas tranbärs jucie och en rostad macka med jordnöts smör)"mums!".
och detta funkar bra precis som väntat av en van "multitaskare" så var det dax att börja lägga till saker. Jag är redan uppe i att blogga äta och göra mig ren samtidigt.
Hemligheten bakom multitasking är kombinationer som till exempel ska man inte äta och borsta tänderna samtidigt det funkar inte men äta blogga och bada går utbärkt då maten inte blir blöt som den skulle bli vid en dusch samtidigt som man kan blogga mellan tuggorna.
så efter lite funderande så lägger jag till att borsta håret som jag kan göra medans jag tuggar och bloggar"FUNKAR fortfarande bra"
så jag lägger snabbt till att titta på naruto vilket inspirerade till länken ovan då nya avsnittet kommit ut idag!Kaaa! så jag kryper ner blogg rutan och har två internet uppe samtidigt! nu börjar konsentrationen lacka då jag efter 1 minut av borstande på samma ställe på huvudet inser att det börjar skava!"skärpning nu"
jag är bara uppe i ...... 5 saker..
för att spara tasks så förjar jag vissla som den sjätte nu kanske vissa skricker "Aaaah fuskare" men nä ni detta är en syssla.
efter lite funderande och visslande över vad som kan läggas till härnäst så slutar jag luta mig mot kanten av badkaret så jag lägger till momentet träning av mag muskulaturen. Här spricker det fullständigt och jag upptäcker gränsen för mänskliga multitaskingen går då jag inte längre kommer ihåg alla sakerna jag är tvungen att göra och håret är väl kammat.

Nöjt kontaterar jag att detta inte var ett misslyckande utan ett steg fram i forskningen om mänskliga simultankapaciteten! så nu säger jag som socialdemokraterna "jag slår ett slag för" vetenskapen, men för att vara exakt så har jag redan slagit slaget!!

Nu får vi hoppas att jag ska få igång bild-pumpen någon gång så jag kan börja pumpa upp lite bilder som kan tänkas roa er läsare medans ni läser mina inlägg!

ha en trevlig natt i natt!//Joan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar